برای پاسخ به سوال ایندکس گوگل چیست؟ اول به بررسی واژه ایندکس بپردازیم. در کتابهای فرهنگ لغت ایندکس ، انگشت دانه هایی است که برای هر حرف در کتاب قرارداده شده است تا کاربران این کتابها بتوانند به قسمت مربوط به هر لغت مراجعه کنند. ایندکس در ترجمه به شاخص ترجمه میشود . بگذارید قبل از اینکه به تعریف ایندکس در گوگل برسیم مثالی بزنیم .

مثال:

ما یک سایت ایجاد کرده ایم که در آن آموزش های فتوشاپ را قرار میدهیم. دسته بندی هایی در این سایت ایجاد کرده ایم که عبارتند از آموزش فتوشاپ مقدماتی ، آموزش روتوش عکس ، آموزش افکت های فانتزی ، در هر دسته بندی هم تعدادی آموزش وجود دارد. اگر بخواهیم بگویم در این سایت کدام صفحات شاخص هستند باید بگوییم که صفحاتی که دسته بندی ها را در خود نگه میدارند، بنابراین این دسته بندی ها دقیقا مانند انگشت دانه های موجود در کتب فرهنگ لغت عمل می کنند و کاربر را به صفحات مد نظر خود در هرکدام از این ایندکس ها منتقل می کنند.

گوگل ایندکس چیست

 

ایندکس گوگل چیست؟

گوگل با کمک روبات های خود صفحات سایت را بررسی میکند و آنها را ایندکس یا شاخص میکند. اگر صفحه ای توسط گوگل ایندکس نشده باشد در نتایج جستجو هم نمایش داده نمیشود. برای سئو کاران و کلیه مالکان سایت مهم است که تمام صفحات سایتشان در گوگل شناخته شوند، در وب هنگامی که از ایندکس شدن صحبت می کنیم میخواهیم که تک تک صفحات سایت مان در گوگل ایندکس شوند. اگر به خواهیم به تعریف قبل از ایندکس برگردیم به اهمیت سایت مپ ها در ایندکس شدن صفحات میرسیم. سایت مپ ها برای روبات های گوگل تعیین می کنند که کدام صفحات به کدام صفحات ارتباط دارند. گاهی مشکل ایندکس نشدن یک صفحه تنها به این دلیل است که این صفحه به هیچ صفحه ای در سایت مرتبط نیست و گوگل نمیتواند ارتباط آن را با سایر صفحات تشخیص دهد. بنابراین هنگام ایجاد دسته بندی ها و ایجاد نقشه سایت به این نکته توجه کنید که کدام صفحات دسته بندی اصلی شما هستند و کدام صفحات زیر مجموعه ای از دسته بندی اصلی میباشند.

تبلیغات میان متنی

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل  از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.

تبلیغات میان متنی

 گوگل چگونه صفحات را برای ایند تشخیص می دهد؟

روبات های گوگل به سایت های موجود در اینترنت مراجعه کرده و تمام فایل ها و صفحاتی راکه قادر به دسترسی به آنها باشند را خوانده و شناسایی می کنند. به این ترتیب صفحات سایت توسط گوگل ایندکس میشوند. قبل از اینکه صفحات اینترنتی ایندکس شوند، توسط خزنده گوگل این صفحات باید شناسایی شوند و سپس برای ایندکس ارسال گردند. در واقع روبات گوگل دو مرحله مجزا را طی می کند: خزش یا crawl کردن که در واقع پیدا کردن صفحات اینترنتی از طریق ارتباط لینک های بین آنهاست و Index کردن یا نمایه گذاری صفحات که شامل استخراج اطلاعات مرتبط با صفحات مختلف است.

آیا می توان ایندکس شدن صفحات در گوگل را بررسی و مدیریت کرد؟

جواب کوتاه به این سوال بله است. ولی بگذارید کمی این موضوع را بیشتر توضیح دهیم. گوگل مانند اکثر موتور های جستجوی پرمخاطب ابزار مدیریت سایت را در اختیار مالکان سایت ها قرار میدهد. ابزار گوگل برای مدریت سایت، گوگل وب مستر نام دارد . گوگل وب مستر بعد از راه اندازی، در پنل سمت چپ خود امکان مشاهده ایندکس شدن صفحات را در لینکی به نام google index به کاربران میدهد. این لینک دارای سه زیر شاخه به نام های Index Status ، Blocked Resources،Remove URLs است.

هر یک از این زیر شاخه های به شما امکان مطالعه و بررسی خاصی را میدهد . مثلا گزینه اول صفحات ایندکس شده را بررسی می کند . گزینه دوم بررسی منابعی است که هاست مانع دسترسی گوگل به آنها میشود و گزینه سوم هم لینکهای حذف شده و یا صفحاتی که به روبات گوگل اجازه دسترسی نمیدهند را مشخص می کند.

جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟

برای درک بهتر ایندکس شدن صفحات در گوگل میتوانیم نگاهی به نحوه جستجو سایت ها توسط گوگل بیاندازیم. گوگل این امکان را دارد که در سرور سایت ها به فایل ها و صفحات سایت دسترسی داشته باشد . مراحل سرچ گوگل عبارتند از:

Crawling : این مرحله از جستجو باعث میشودکه گوگل از وجود سایت شما اگاه شود. برای معرفی سایت به گوگل کافیست که در گوگل وب مستر سایت خود را اضافه کنید.

Indexing: در این مرحله گوگل تمام صفحات سایت را بررسی می کند. اگر در این قسمت برخی از صفحات سایت را گوگل نمی تواند تشخیص دهد؛ باید قبل از هر کاری فایل سایت مپ را چک کرده و بعد از آن هم فایل

robots.txt را بررسی کنید . این فایل میتواند جلوی خوانده شدن برخی صفحات را توسط روبات های گوگل بگیرید.

پا نوشت

 

طراحی سایت ،  طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد ، طراحی سایت کرمان

افزودن صفحات به ایندکس گوگل

اگر بخواهیم صفحاتی را که ایندکس نشده اند را به گوگل معرفی کنیم بعد از بررسی سایت مپ و فایل روبوت تکست باید در گوگل وب مستر از گزینه Fetch as Google استفاده کنیم این گزینه در پنل سمت چپ گوگل وب مستر و در زیر شاخه Crawl قرار دارد با ورود به این قسمت صفحه ای برای شما اشکار میشود که میتوانید آدرس صفحات ایندکس نشده را در آن وارد کنید. آدرس وارد شده در این قسمت باید کامل باشد به این مثال نگاه کنید : http://example.com/adobe/photoshop/retouch.aspx شما باید آدرس صفحه خود را به همین صورت در این کادر وارد کنید. دکمه fetch پردازش سریعتری ارائه خواهد داد.

 

گوگل Fetch


طراحی سایت / بهینه سازی سایت / تبلیغات گوگل گوگل ,سایت ,صفحات ,ایندکس ,های ,ها ,طراحی سایت ,دسته بندی ,در گوگل ,در این ,به اینمنبع

ایندکس گوگل چیست؟

ویژگی‌های یک وبسایت خوب و تفاوت آن با وبسایت عالی

مراحل یک استارتاپ

بازاریاب اپلیکیشن موبایل

لیست بهترین صفحات طراحی سایت مشاغل مختلف

زیر دامنه برای سئو بهتر است یا زیر شاخه

طراحی درب اتوماتیک شیشه ای برای سایت شما

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خرید اینترنتی مژه مصنوعی بک لینک سازی تخفیف دونی seoicc دستگاه تصفیه آب Coen6dakd love قیمت قطعات لودر wa470 دبستان غیر دولتی پیشرو گروه تبلیغاتی فست کلیپ