ایندکس گوگل چیست؟ 

 

برای پاسخ به سوال ایندکس گوگل چیست؟ اول به بررسی واژه ایندکس بپردازیم. در کتابهای فرهنگ لغت ایندکس ، انگشت دانه هایی است که برای هر حرف در کتاب قرارداده شده است تا کاربران این کتابها بتوانند به قسمت مربوط به هر لغت مراجعه کنند. ایندکس در ترجمه به شاخص ترجمه میشود . بگذارید قبل از اینکه به تعریف ایندکس در گوگل برسیم مثالی بزنیم .

مثال:

ما یک سایت ایجاد کرده ایم که در آن آموزش های فتوشاپ را قرار میدهیم. دسته بندی هایی در این سایت ایجاد کرده ایم که عبارتند از آموزش فتوشاپ مقدماتی ، آموزش روتوش عکس ، آموزش افکت های فانتزی ، در هر دسته بندی هم تعدادی آموزش وجود دارد. اگر بخواهیم بگویم در این سایت کدام صفحات شاخص هستند باید بگوییم که صفحاتی که دسته بندی ها را در خود نگه میدارند، بنابراین این دسته بندی ها دقیقا مانند انگشت دانه های موجود در کتب فرهنگ لغت عمل می کنند و کاربر را به صفحات مد نظر خود در هرکدام از این ایندکس ها منتقل می کنند.

گوگل ایندکس چیست

 

ایندکس گوگل چیست؟

گوگل با کمک روبات های خود صفحات سایت را بررسی میکند و آنها را ایندکس یا شاخص میکند. اگر صفحه ای توسط گوگل ایندکس نشده باشد در نتایج جستجو هم نمایش داده نمیشود. برای سئو کاران و کلیه مالکان سایت مهم است که تمام صفحات سایتشان در گوگل شناخته شوند، در وب هنگامی که از ایندکس شدن صحبت می کنیم میخواهیم که تک تک صفحات سایت مان در گوگل ایندکس شوند. اگر به خواهیم به تعریف قبل از ایندکس برگردیم به اهمیت سایت مپ ها در ایندکس شدن صفحات میرسیم. سایت مپ ها برای روبات های گوگل تعیین می کنند که کدام صفحات به کدام صفحات ارتباط دارند. گاهی مشکل ایندکس نشدن یک صفحه تنها به این دلیل است که این صفحه به هیچ صفحه ای در سایت مرتبط نیست و گوگل نمیتواند ارتباط آن را با سایر صفحات تشخیص دهد. بنابراین هنگام ایجاد دسته بندی ها و ایجاد نقشه سایت به این نکته توجه کنید که کدام صفحات دسته بندی اصلی شما هستند و کدام صفحات زیر مجموعه ای از دسته بندی اصلی میباشند.

 

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

 

 

گوگل چگونه صفحات را برای ایند تشخیص می دهد؟

روبات های گوگل به سایت های موجود در اینترنت مراجعه کرده و تمام فایل ها و صفحاتی راکه قادر به دسترسی به آنها باشند را خوانده و شناسایی می کنند. به این ترتیب صفحات سایت توسط گوگل ایندکس میشوند. قبل از اینکه صفحات اینترنتی ایندکس شوند، توسط خزنده گوگل این صفحات باید شناسایی شوند و سپس برای ایندکس ارسال گردند. در واقع روبات گوگل دو مرحله مجزا را طی می کند: خزش یا crawl کردن که در واقع پیدا کردن صفحات اینترنتی از طریق ارتباط لینک های بین آنهاست و Index کردن یا نمایه گذاری صفحات که شامل استخراج اطلاعات مرتبط با صفحات مختلف است.

آیا می توان ایندکس شدن صفحات در گوگل را بررسی و مدیریت کرد؟

جواب کوتاه به این سوال بله است. ولی بگذارید کمی این موضوع را بیشتر توضیح دهیم. گوگل مانند اکثر موتور های جستجوی پرمخاطب ابزار مدیریت سایت را در اختیار مالکان سایت ها قرار میدهد. ابزار گوگل برای مدریت سایت، گوگل وب مستر نام دارد . گوگل وب مستر بعد از راه اندازی، در پنل سمت چپ خود امکان مشاهده ایندکس شدن صفحات را در لینکی به نام google index به کاربران میدهد. این لینک دارای سه زیر شاخه به نام های Index Status ، Blocked Resources،Remove URLs است.

هر یک از این زیر شاخه های به شما امکان مطالعه و بررسی خاصی را میدهد . مثلا گزینه اول صفحات ایندکس شده را بررسی می کند . گزینه دوم بررسی منابعی است که هاست مانع دسترسی گوگل به آنها میشود و گزینه سوم هم لینکهای حذف شده و یا صفحاتی که به روبات گوگل اجازه دسترسی نمیدهند را مشخص می کند.

روند ایندکس شدن سایت در گوگل چگونه است؟

برای درک بهتر این موضوع فرض کنید که فضای وب یک تار عنکبوت بسیار بزرگ است که سایت ها و وبلاگ ها و هرچیزی که با یک آدرس URL شناسایی شود روی آن قرار می گیرد. از اینجا به بعد نقش خزنده های گوگل (Google Spiders) پر رنگ می شود، این خزنده ها روی تارعنکبوت فرضی ما به دنبال سایت، مطالب جدید در یک سایت، تغییرات و آپدیت ها می گردند و آنها ثبت می کنند.
ثبت شدن آدرس سایت یا صفحه شما توسط خزنده های گوگل، به معنی ایندکس شدن شماست.
گوگل بعد از پیدا کردن سایت شما با الگوریتم خود محتوا و مطالب سایت و صفحات شما را بررسی می کند تا مواردی مانند موضوع سایت یا صفحه و کیفیت محتوا یا ارزش صفحه یا سایت شما را پیدا کند، همچنین خزنده های گوگل بررسی می کنند که از خط قرمز های آنها عبور نکنید.
گوگل با استفاده از این آمارها جایگاه شما را در صفحه نتایج جستجو مشخص می کند.

روند ایندکس شدن سایت شما چگونه است؟ 

اصطلاحات کلیدی مربوط به ایندکس گوگل

هر کاری اصطلاح های مربوط به خود را دارد و دانستن این اصطلاحات یعنی فهمیدن بهتر آن موضوع، پس در ادامه ی این قسمت اصطلاحاتی که باید در زمینه ایندکس گوگل بدانید را به شما می گوییم تا بتوانید مسائل مربوط به ایندکس سایت خود را بهتر درک کنید:

  • Crawler: خزنده های گوگل که وظیفه ی خزش را بر عهده دارند.
  • Crawl: خزش، همان کاری است که خزنده های گوگل انجام می دهند که به آن کراول هم می گویند.
  • Indexed: این اصطلاح در مورد سایت یا صفحه ای به کار برده می شود که ایندکس شده باشد.
  • Crawl Rate: نرخ خزش نشان دهنده این است که خزنده های گوگل چقدر به سایت شما مراجعه می کنند.

 

چطور بفهمیم که آیا گوگل سایت ما را ایندکس کرده است یا نه؟

 بررسی ایندکس سایت

 ساده ترین راه برای فهمیدن این موضوع این است که به عنوان مثال عبارت site:poonehmedia2020.com را جستجو کنید (در نظر داشته باشید شما باید به جای poonehmedia2020.com آدرس دامنه ی خود را وارد کنید) اگر گوگل سایت شما را شناسایی کرد به این معنی است که وب سایت شما ایندکس شده است. اگر به پیام زیر برخورد کردید یعنی وب سایت شما ایندکس نشده است و از نظر گوگل وجود ندارد. 

چطور بفهمیم که سایت ما در گوگل ایندکس شده است؟

 

 

جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟

برای درک بهتر ایندکس شدن صفحات در گوگل میتوانیم نگاهی به نحوه جستجو سایت ها توسط گوگل بیاندازیم. گوگل این امکان را دارد که در سرور سایت ها به فایل ها و صفحات سایت دسترسی داشته باشد . مراحل سرچ گوگل عبارتند از:

Crawling : این مرحله از جستجو باعث میشودکه گوگل از وجود سایت شما اگاه شود. برای معرفی سایت به گوگل کافیست که در گوگل وب مستر سایت خود را اضافه کنید.

Indexing: در این مرحله گوگل تمام صفحات سایت را بررسی می کند. اگر در این قسمت برخی از صفحات سایت را گوگل نمی تواند تشخیص دهد؛ باید قبل از هر کاری فایل سایت مپ را چک کرده و بعد از آن هم فایل

robots.txt را بررسی کنید . این فایل میتواند جلوی خوانده شدن برخی صفحات را توسط روبات های گوگل بگیرید.

افزودن صفحات به ایندکس گوگل

اگر بخواهیم صفحاتی را که ایندکس نشده اند را به گوگل معرفی کنیم بعد از بررسی سایت مپ و فایل روبوت تکست باید در گوگل وب مستر از گزینه Fetch as Google استفاده کنیم این گزینه در پنل سمت چپ گوگل وب مستر و در زیر شاخه Crawl قرار دارد با ورود به این قسمت صفحه ای برای شما اشکار میشود که میتوانید آدرس صفحات ایندکس نشده را در آن وارد کنید. آدرس وارد شده در این قسمت باید کامل باشد به این مثال نگاه کنید : http://example.com/adobe/photoshop/retouch.aspx شما باید آدرس صفحه خود را به همین صورت در این کادر وارد کنید. دکمه fetch پردازش سریعتری ارائه خواهد داد.

 

گوگل Fetch

سخن پایانی

بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل ادوردز از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد.

 


طراحی سایت / بهینه سازی سایت / تبلیغات گوگل گوگل ,سایت ,ایندکس ,صفحات ,های ,ها ,است که ,های گوگل ,در گوگل ,سایت شما ,می کنندمنبع

ایندکس گوگل چیست؟

ویژگی‌های یک وبسایت خوب و تفاوت آن با وبسایت عالی

مراحل یک استارتاپ

بازاریاب اپلیکیشن موبایل

لیست بهترین صفحات طراحی سایت مشاغل مختلف

زیر دامنه برای سئو بهتر است یا زیر شاخه

طراحی درب اتوماتیک شیشه ای برای سایت شما

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مهتابی بهترین آموزش مراقبت از پوست بهترین بازی ها در سایت شاهین کینگ Turkor | اخبار داغ سینمای ترکیه و کره جنوبی تجهیزات استخر ، سونا و جکوزی خرید اینترنتی اسباب بازی دخترانه خرید لوازم یدکی لیفتراک تویوتا ارزان نقد و بررسی در این وبلاگ با متد روز Reza4am لاک رزوه